« Alla dessa trådar | Main | Ränder »

Comments

Jeanette

Your Meisi ar lovely! I have this in my library to knit one day too. The details are just great, but aren’t fingers fiddly to knit!

heidi

Thank you!

Yes, the fingers are a tad bit fiddly to knit, but only two on each hand have cable patterns, so the other fingers felt really easy to knit:)

Anna Maria Hult

Så fina.Håller med att hon gör sån fina detaljer. Såg att du börjat på en annan modell också jättefint

heidi

Ja, hon är verkligen en mycket begåvad designer! Ja, jag var så sugen på att göra ett par till att jag började på ett par Eisblume, men sedan kom en teststickning i vägen:)

Kattis

Otroligt vackra! Du kommer vara klassiskt snygg i höst/vinter i vantarna.
Köpte lyxigt alpacka garn från en alpacka gård i Östergötland i svart. Kom att tänka på de nystanen när jag såg vantarna. Det ska bli nån höst/vinter accessoar - jag måste kolla in mönstret!

heidi

Tack! Ja, svart alpacka låter perfekt att sticka ett par sköna vantar i. Rekommenderar hennes mönster mycket, eftersom de är så vackra! Förhoppningsvis funkar det med garnet:)

Lisel

Wow, vilka fina vantar. Jag stickar mycket tumvantar men har aldrig vågat mig på att sticka fingervantar. Jag blev väldigt sugen på att testa när jag såg dina fina.

heidi

Tack!!

Klarar du tumvantar så klarar du fingervantar, det är inte svårare än så. Det var ett roligt mönster, välskrivet med fint resultat, så vad kan jag göra mer än att rekommendera det varmt:D

Heike

jätte fint,jag har det mönster men jag har inte stickad :-)
lg Heike

heidi

Tack!

Mönstret ser svårare ut än vad det är. Att sticka vridna maskor kan vara lite mer pilligt än att sticka vanliga maskor, men man vänjer sig fort:)

Liisa

Galet fina! Jag borde verkligen sticka ett par fingervantar igen. Jag kanske inte uppskattade processen hela vägen men resultatet var värt det! Hoppas du blir nöjd med bärandet av vantarna också!

heidi

Tack!

Det är lite pilligt att sticka fingervantar, men de är ju så sköna att ha på sig när det börjar bli kallt ute:)

Emilia

Fantastiskt vackra!

heidi

Tack!!

Your Information

(Name and email address are required. Email address will not be displayed with the comment.)